2017. augusztus 4., péntek

Megsárgult képeslap



Nemrég valaki megkérdezte, hogy van-e valamilyen rejtett tehetségem. Se énekelni, se táncolni, de még fütyülni se nagyon tudok, a labdajátékokról nem is beszélve, így hát egy gyors ninccsel válaszoltam. Aztán a régi dolgaim között kutakodva találtam valamit, amire most újból rácsodálkoztam. A 60-as évek beatzenéjén felnőtt, földhözragadt mérnökemberként magam előtt is szinte hihetetlen, hogy valamikor - a mentségemre szolgáljon, hogy csak egyszer - magyar nóta szerző is voltam!

Úgy történt a dolog, hogy egy barátom néhány éve megosztott az internetes oldalán egy régi képeslapot, annak nemcsak a képes oldalát, ami nagybecskereki cukorgyárat ábrázolta, hanem a másik oldalára írt üzenetet is.


Egy bizonyos Baba számolt be rajta Juliska barátnőjének arról, hogy egy átmulatott éjszaka után elutazott Pista, a kedvese. Meglátva ezt, elindult a fantáziám, elképzeltem a százéves történetet, aminek a részleteit természetesen balladai homály fedte, és néhány rímbe szedett sorban megpróbáltam rekonstruálni az eseményeket. A versikém önálló életre kelt, eljutott egy dalszerzőhöz, aki megzenésítette, és a vajdasági Csörömpölő zenekar a műsorára is vette. Az előadásról videófelvétel is készült, így megmaradt az utókornak. Nézzétek-hallgassátok - képedjetek el!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése