2010. március 10., szerda

Újított a Picasa

Már régóta használom a Picasa képfeldolgozó programját, és szeretem is, bár a komolyabb beavatkozásokhoz egy másik programot használok (nem a Photoshopot, azt valamiért nem tudtam igazán megszeretni, hanem a Paint shop-ot, ami gyakorlatilag ugyanazt tudja).
A legutolsó belépéskor feljött egy szokásos üzenet, hogy megjelent a program egy frissebb változata, le lehet tölteni. Letöltöttem, és meglepődve tapasztaltam, hogy egy nagyon érdekes új funkciót építettek be. A program átnézi a gépen tárolt összes fényképet, és első menetben kigyűjti az arcokat, és megmutatja bélyegkép méretben, mintha egy igazolványkép lenne. Az érdekesség ezután következik, ugyanis megmondhatom, hogy ki van a képen. Aki gmailt használ, annak be sem kell gépelni az egész nevet, mert a címtárból egy-két betű begépelése után előjönnek a lehetséges nevek. Utána elindul egy arcfelismerő programrész, és egy helyre összegyüjti azokat a képeket, amiken az illető személy rajta van. Nem helyez át, nem töröl semmit, csak katalógust készít, ami nagyon megkönnyíti, hogy megtaláljak valakit. Magam is meglepődtem rajta, hogy a fotóimon több mint 4000 arcot azonosított a gép. A legtöbbjéről ugyan fogalmam sincs, hogy kicsoda, de a maradékből egy érdekes gyűjtemény lett. Ahol bizonytalanodik a gép, ott egy kérdőjelet tesz a kép mellé, és eldönthetem, hogy jól azonosította-e az illetőt. Általában ilyen esetekben is jó a gép tippje. Azt is tudja kezelni, ha valakiről gyerekkori és felnőttkori képek is vannak.
Próbáljátok ki, érdekes!

8 megjegyzés:

  1. Köszönöm, valóban érdekes, nekem is Picasa van a gépemen, majd játszom egy kicsit :)
    üdv.
    Zsuzsa

    VálaszTörlés
  2. Jéééééé... fenn van a Picasa nálam is, de az installálás után soha többet nem nyitottam meg :)
    Ez érdekes lehet
    Köszi

    VálaszTörlés
  3. Kösz. Az ilyenről mindig az a megtörtént eset jut eszembe, amikor kb. 3 éve egy kollégám egy HP nyomtatót akart installálni. Az valamiért nem sikerült, felhívta az európai Ügyfélszolgálatot, akik mondták, hogy az egyik lehetséges pontnál nem jelölt be egy "pipát". Mire ő mondta, hogy de bejelölte. A helpdeskes pedig, hogy nem. Ezt úgy 12-szer eljátszották mire az ügyfeles azt kérdezte: Regisztrált uram? Igen - mondta a kollégám. Ha megengedi, hogy segítsek, kérem mondja közérthetően, hangosan a rögzítőnk számára, hogy hozzájárul a segítséghez. És ő mondta (angolul Prágában, a London mellett ücsörgő ügyfelesnek). Uram ne nyúljon semmihez, akármi történik a képernyőn - mondta az angol. És Karcsi kollégám gépén a kurzor ráment az installálásnál a Vissza gombra, háromszor. Ott egy dobozba a "kurzor" betette a pipát. Távolból a továbbra kattintott és befejezte az installálást. Ekkor az angol megkérte Karcsit indítsa újra a gépét, és a nyomtató azóta is vígan működik. (Csak azért meséltem el, mert én nem örülök, hogy mások hozzáférnek a képeimhez). És máig is élnek, ha nem fogyott ki a patron. :) Üdv

    VálaszTörlés
  4. Zatos, itt senki sem nyúl bele a távolról a gépedbe, ha egyszer feltelepítetted a programot, akkor akár internet kapcsolat nélkül is teszi a dolgát.

    VálaszTörlés
  5. Mindenképpen ki fogom próbálni, nagyon jónak tűnik.

    VálaszTörlés
  6. Arra figyeljetek, hogy csak a 3.6-os verzió tudja az arcfelismerést, a korábbiak nem, azokat frissíteni kell.

    VálaszTörlés
  7. Eszményi eszköz a Nagy Testvérnek. A "gugli" egyébként sem vonakodik azzal foglalkozni, amihez semmi köze. A PC Worldben olvastam egyszer, hogy mi mindent összegyűjt az ember gépéről, weblapjáról, míg mi élvezzük az ingyenes szolgáltatásait. Ettől függetlenül én is használom a picasát és a Gmailt is. De igen meggondolom, mit írok és mit teszek fel. Céges dolgot pl. véletlenül sem.

    VálaszTörlés