2010. március 8., hétfő

Segítség kellene

Biztosan sokan vannak itt, akik nálam jobban értenek a számítógépekhez, és tudnak segíteni. Azt szeretném tudni, hogy hol, milyen fájlban tárolja a windows (xp) azt, hogy milyen ikonok jelenjenek meg az asztalon. Van ugyanis néhány olyan fájl, amit már régen letöröltem, de az ikon ottmaradt, és nem tudom eltüntetni. A kukába nem lehet áthúzni, és ha a jobb gombbal rákattintok, az jelenik meg a tulajdonságoknál, hogy a helye az asztal, a mérete 0 bájt. Ha itt a törlést választom, nemes egyszerűséggel csak annyit ír ki, hogy a fájl nem törölhető. Van valakinek ötlete, hogy mi lehet a megoldás?

35 megjegyzés:

  1. Szia! Én se vagyok egy pc guru, de csökkentett módban próbáld meg, akkor lehet hogy engedi. :)
    Vagy az ashampoo winoptimizer nevű programmal kiválasztott fájlok végérvényes törlése.
    üdv:Robi

    VálaszTörlés
  2. C meghajtó - Documents and Settings - Itt a felhasználó nevedre/helyedre kattintasz, és ott lesz a sorban, hogy Asztal.

    VálaszTörlés
  3. Tényleg ott van, 0 mérettel, és nem törölhető (azt irja ki a Total commander, hogy a fájl nincs meg).

    VálaszTörlés
  4. Esetleg írásvédett? Vagy a felhasználói engedélyekkel van galiba?

    VálaszTörlés
  5. Jártam már úgy, hogy Total Commanderből nem tudtam törölni, de a Sajátgéptől kiindulva igen.

    VálaszTörlés
  6. Sajátgépről indulva azt írja, hogy a forrásfájl nem olvasható. Csökkentett módban ugyanez a helyzet.

    VálaszTörlés
  7. Akkor esetleg még azt meg lehetne próbáln,i hogy visszatelepíted a törölt programot és a saját uninstall alkalmazásával törölni,akkor leszedi az ikont az asztalról is.

    VálaszTörlés
  8. Ez nem programra mutat, hanem egy olyan e-mailre, amit már régen kitoröltem. .eml a kiterjesztése. Ha elindítom az asztal karbantartása varázslót, ott nem jelenik meg a felsorolásban, ezért azt sem tudom használni a törlésre.

    VálaszTörlés
  9. Most találtam egy tippet, a registry-be kell belenyúlni, mindjárt kipróbálom.

    Goto Start Menu > Run

    Type regedit and press the enter key.

    In the registry editor window that opens, click on HKEY_LOCAL_MACHINE in the left pane.

    Follow it to -

    HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\explorer\Desktop\NameSpace\

    below NameSpace, you'll see long CLSID strings like {xxxxxxxx-xxxx-xxxx-xxxx-xxxxxxxxxxxx}

    Clicking on any of them will reveal it's name in the right pane.

    Just select the one you need to remove and press the DELETE key.
    Close the registry editor window.
    Right click on desktop and select "refresh".

    VálaszTörlés
  10. SZia!
    Vannak progik, amiket nem lehet törölni, csak uninstallal takarítható le.
    Vezérlőpult, programok hozzáadása és eltávolítása.

    VálaszTörlés
  11. ez nem progi, hanem egy régen kitörölt e-mail, ami valahogy kikerült az asztalra. és az ikonja ottmaradt.

    VálaszTörlés
  12. Nem lehetséges az, hogy írásvédettre van állítva az attribútuma a file-nak és ezért nem tudod törölni?
    A Total Commenderrel meg lehet szüntetni ezt, és utána már talán törölhető lesz.
    A TC-ben document & settings/ asztal megfelelő helyen ráállsz az adott file-ra (esetleg ki is jelölöd), aztán a menüben File, majd attribútumok módosítása.

    Sok sikert!

    VálaszTörlés
  13. sajnos.... ott se kellene neki lenni, mert 0 a mérete, de mégis ott van :(((

    VálaszTörlés
  14. Ha több is van belőle, pakold egymásra az egyik félreeső sarokba és ne nyúlj hozzá egy ideig. És ha a windows szól hogy nem-használt ikonok vannak az asztalon akkor hagyd hogy elrakja egy mappába. Onnan már lehet engedi a törlést. Ja csak akkor tudod egymásra tenni az ikonokat ha az ikonigazítást kikapcsolod.

    VálaszTörlés
  15. Tipp.
    A totalcomm be legyen zárva és ne a c meghajtón álljon egyik ablaka se !
    A levelező program le legyen állítva - ne fusson a háttérben - mert az is akadályozza a törlést!
    Ha ezek megvannak, akkor bármilyen parancsikon törölhető.
    ( kizárólag csak akkor nem - ha az asztalelemek eltávolítását vagy módosítását valamilyen programmal le nem tiltottad)
    A 0-ás méret nem okoz törölhetetlenséget.
    De ha így nem tudod, menj az intézőben és onnan is kezdeményezhető a törlés.

    VálaszTörlés
  16. http://juhorka1.multiply.com/journal/item/173/Advanced.SystemCare.Pro.3.5.0_Portable


    Blog Entry Advanced.SystemCare.Pro.3.5.0 Portable

    Fájltöredékek eltakarása, stb.

    Mivel ez network link, nem nagyon illik everyone-on ajánlani, majd törlöm a hozzászólást.

    VálaszTörlés
  17. Próbálkoztam már az Advanced System Care-el is, sajnos eredménytelenül. A linket törlöm :)

    VálaszTörlés
  18. sajnos bgabi tippje se jött be :(

    VálaszTörlés
  19. Van egy kis progim Unlocker a neve, MINDEN kitörölhetô vele, ezért ajánlatos óvatosan használni. Ha adsz egy e-mail címet PM-ben, szívesen elküldöm.

    VálaszTörlés
  20. Ayra, nagy vagy!!!!!!!!!!!!!
    Már el se kell hogy küldjed a progit, rákerestem, letöltöttem, és SIKER!
    Köszönöm szépen a segítségedet!

    VálaszTörlés
  21. Most látom, hogy már megtaláltad. Mindegy, lényeg hogy jó lett!

    VálaszTörlés
  22. Örülök neki, nem csak magam miatt, hanem egy barátunkat elkezdtem bevezetni az internet rejtelmeibe, és egy hét alatt már három ilyen törölhetetlen ikont gyűjtött össze, én meg csak égtem, hogy nem tudok segíteni. Most már villoghatok :)))

    VálaszTörlés
  23. Ezt viszont én is elmentem. Mi is "küzködtünk" már ilyen beragadt ikonnal. Kösz, Üdv

    VálaszTörlés
  24. 37-en olvastátok el néhány óra alatt ezt a kérésemet, és több választ kaptam, mint eddig bármikor. Nagyszerű csapat ez a multi!

    VálaszTörlés
  25. Igen, remek csapat ez a multi!
    Én 10-15 éve élég sok gépet telepítek évente, nagyon sok érdekes dologgal találkoztam már a windózzal kapcsolatban de olyat, hogy ikont ne lehessen ttörölni még nem láttam.
    Mindig tanul az ember!
    thanx. putto

    VálaszTörlés
  26. Sajnos még annyit sem értek hozzá mint te: Legyen szép estétek!

    VálaszTörlés
  27. Félve szólok csak bele,nem vagyok mestere,és utoljára is értem ide..:))...ráadásul nem is xp-nk van...de volt ilyen velem is.
    Fordult már elö hogy nem Unistallal töröltem egy progit a gépről ezért nem vette ki az ikont az asztalról,akkor bele mentem, a
    (start menü-futtatás- regedit beirni - HKEY Current User -software -és itt levadászni és törölni a progi nevét,vagy ami fent maradt belöle) lehet hogy a felhasználó elöl elzárt területen maradt valami? vagy ki tudja mi van ilyenkor...
    de azota minden reggeli induláskor a CCleaner progi is indul és az elöző napi feleslegeket törli... és a törölt progik fent maradt részeit is...
    http://www.letoltokozpont.hu/letoltes_programok_reszletes.php?a=613&k=32

    VálaszTörlés
  28. Én sem értek nagyon hozzá, de nekem is vannak ilyen mappáim, amit nem tudok törölni. Igaz, nem az asztalon. Én már tudom, az én mappáimat miért nem tudom törölni. Rejtett fájl van venne, amit nem lehet látni, és azt írja 0 bájt.

    VálaszTörlés
  29. Dominika, az Unlocker neked is segítene. De mindenki nagyon óvatosan használja, mert láthatatlan és rendszer fájlokat is ki tud törölni.

    VálaszTörlés
  30. Köszönöm ayrabell!! Olvastam az előző leved, és rá kerestem a neten. Már le is töltöttem, tényleg szuper. Ismét köszi :))

    VálaszTörlés
  31. ziziprg igazad van.!!!!! sok helyen regiztem eddig, de töröltem is magam, mert ilyen jó csapat, mint ami itt van a multin, sehol sincs. köszönöm, hogy közétek tartozhatom.

    VálaszTörlés
  32. Hasonló problémám volt nekem is, de szerencsére nem az Asztalon volt az ikon. Így, bár zavart,hogy a mappán belül volt ilyesmi, egyszerűen hagytam, hogy ott legyen, hisz nem látszott, csak ha azt a bizonyos mappát megnyitottam.
    Köszönöm ayrabell hozzászólását! Nekem is segített!

    VálaszTörlés
  33. Tanulságos volt végigolvasni a hozzászólásokkal együtt.

    Legjobb, ha már az operációs rendszerrel együtt felrakunk egy telepítés figyelőt, ami naplózza, hogy melyik installer mit hova pakolt fel, a regisrty bejegyzésekkel együtt. Rengeteg szemetet hagynak maguk után az uninstallerek(a programok saját eltávolító programjai). Nekem a Norton Clean sweep Már Win98 alatt is prímán bevált. De van sokféle ilyen segédprogi.

    VálaszTörlés