2010. április 26., hétfő

Észmegálló 10 - segít az adóhivatal

Néhány hónapja sokat reklámozták, hogy akinek gondot okoz az adóbevallási nyomtatvány kitöltése, annak az APEH szívesen elkészíti a bevallást. Bevallom, hogy én éltem a lehetőséggel, és most kaptam egy kedves e-mailt az adóhivataltól. Idézek belőle néhány sort:

"Ha Ön a 1042-es bevallás benyújtására is kötelezett, akkor a kiküldött ajánlat letölthető/megnyitható az Adóhatóság által létrehozott 0953-1042 multifunkciós nyomtatványban. Ebben a formában a 0953E bevallási ajánlat adatai a multifunkciós nyomtatvány 0953-as bevallásába töltődnek be, viszont a 1042-es bevallás adatait Önnek kell kitöltenie. Ne feledje ellenőrizni a nyomtatványokat!
Fontos, hogy az elektronikus megjelölésnél nem egy beküldendő .kr kiterjesztésű állomány, hanem két .kr állomány keletkezik. Önnek mind a két .kr állomány beküldéséről gondoskodnia kell.
Másik fontos jellemző, hogy az eBev-en keresztül már beküldött multifunkciós nyomtatványt nem tudja helyesbíteni, önellenőrizni, azt csak a multifunkcionális nyomtatvány bármely nyomtatvány típusának önálló nyomtatványként való betöltése után tudja elvégezni, multifunkcionális nyomtatványként nem. Amennyiben mind a két nyomtatványt helyesbítenie, önellenőriznie kell, akkor két külön önálló (nem multifunkciós) nyomtatvánnyal tudja csak megtenni.
Amennyiben Ön nem kötelezett az egyes nagy értékű vagyontárgyakkal összefüggésben adóbevallás benyújtására, akkor a kiküldött ajánlatot az Általános nyomtatványkitöltő (ÁNYK) 0953 önálló nyomtatványba, vagy a 0953 - 1042-es bevallásba kell letöltenie/megnyitnia.
A megnyitás vagy letöltés feltétele, hogy az Ön gépére az ÁNYK (Abevjava) keretprogram, és a 0953-as vagy a 0953 - 1042-es bevallás kitöltő programja is telepítve legyen.
Megnyitás:   Az   ÁNYK   (AbevJava)   telepített   program   automatikusan   elindítja   az   Ön
számítógépén az ÁNYK (AbevJava) alkalmazást és betölti a bevallás ajánlatot a 0953-as vagy
0953 -1042 kitöltő programba. Az   így   megjelenített   bevallás   ajánlat   a   nyomtatvány   kitöltő   programban   módosítható, kiegészíthető." ... és így tovább, két sűrűn teleírt oldalon keresztül.

Világos, nem? Csak azt nem értem, hogy az a Józsi bácsi vagy Mari néni, aki nem igazodik el az adóíven, és nincs felsőfokú informatikusi oklevele sem, az hogyan igazodik el ezen az "egyszerű" megoldáson?

3 megjegyzés:

  1. Inkább csak a fogalmazás kacifántos, a kivitelezés és a valóság nem annyira bonyolult.
    Jó dolog ez az "APEH-os" bevallás, érdemes élnie vele annak, aki megteheti.

    VálaszTörlés
  2. Szuper.!!!!! .elolvastam.többször is.....de kidobta az ,agyam" az E betűt.szép ,magyarosan meg fogalmazott szöveg" :) :)..pedig én is készítettem már adóbevallást számítógépen..igaz segítséget kértem az ügyfél kaputól :) :)..aztán ..töröltem a progit..és maradt a ceruza..:) :) :) :)

    VálaszTörlés