2009. január 15., csütörtök

Marokkó - útifilm

http://data.hu/get/1090510/marokko.exe.html
A film egy 1981-es utazás diáiból készült. A kép- és hangrögzítés területén azóta több generációváltás történt. A színes diákat nemrégiben beszkenneltem, az eredetileg orsós magnóra készült kísérőhangot a 90-es években másoltam át kazettára, most pedig mp3-at csináltam belőle. Sajnos, ez a sok átmásolás nem tett jót a hangminőségnek, és a szkennelt diaképek felbontása sem közelíti meg a mai digitális kamerákét. A régi emlékeket azért sok munkával ugyan, de sikerült talán újra élvezhetővé tenni.
A film egy exe állomány formájában tölthető le, lejátszó program nem kell hozzá. A fájl futtatáskor nem telepít a gépre semmit, csak lejátssza a filmet. A kis képet teljes képernyőre ki lehet nagyítani.

14 megjegyzés:

  1. Később visszajövök, mert " A(z) dlp2.data.hu helyen lévő kiszolgáló túl hosszú ideig nem válaszol "

    VálaszTörlés
  2. Sajnos sokszor túl van terhelve a data.hu. Azért ne add fel!

    VálaszTörlés
  3. Kis türelem kell hozzá, 15 percig töltötte nekem.
    J_ó volt látni a régi szép emlékeket.

    VálaszTörlés
  4. Remélem sikerül megnézni.
    91 Karácsonyakor én is voltam Marokkóban köruton.
    Csodálatos volt

    VálaszTörlés
  5. Akkor biztosan sok ismerős helyet fogsz látni!

    VálaszTörlés
  6. Szia Arandria, később majd visszajövök és megnézem

    VálaszTörlés
  7. Szia! Köszönöm, hogy ennek a felejthetetlen utazásnak az élményét megosztottad velünk. Nagyon sok mindent megtudtam az országról és az ott élőkről. Jól sikerült a film, gratulálok, remélem még több hasonló fogja követni. Mennyi idő alatt hoztad össze? Üdv' és szép estét kívánok, Anna

    VálaszTörlés
  8. Magának a filmenek az összeállítása 2-3 órát vett igénybe, de ehhez már megvoltak a beszkennelt diák, és az mp3 formátumú hang. Ha ennek az idejét is hozzáadom, akkor az még 6-8 óra. A hangfelvételt még annakidején, 1981-ben megcsináltam, az több hetes munka volt, persze nem egyfolytában, hanem csak esténként, amikor ráértem. Akkor még nem volt net, a tévében is csak 2 program volt, több idő maradt másra.

    VálaszTörlés
  9. Igen, azt észrevettem, hogy nem akármilyen szöveget mondtál. Neveket, tényadatokat stb. összeszedni az meglehetősen időigényes feladat.

    VálaszTörlés
  10. Este letöltöttem, de csak ma reggel néztem meg.
    Csodálatos utazás volt, és nagyon szépen megcsináltad, gratulálok!
    Tetszett a zenei aláfestés és a kísérő szöveg is. Köszönöm szépen!

    VálaszTörlés
  11. Akkoriban még rendes útikönyv sem volt Marokkóról. A zenéket meg éjjel rövidhullámon vadásztam össze arab rádiókból. Hallani is, hogy néha eltorzul a hang, amikor leromlott a vétel. A net korában sokkal könnyebb lenne a dolgom, mégis az újabb utazásainkhoz nem csináltam kísérő hangot, lustaság okán :-). Lehet, hogy egyszer erőt veszek magamon és hozzákezdek, de minél régebbre kell visszaemlékezni, annál nehezebb.

    VálaszTörlés
  12. Sajnos a data időközben törölte a fájlt. Ha valaki meg szeretné nézni, írja meg,és akkor újra felteszem valahová.

    VálaszTörlés