2011. augusztus 29., hétfő

Kipróbáltam a Google képkeresőjét




Az images.google.com oldalon nem szövegre, hanem képekre lehet keresni. A képnek meg lehet adni az internetes címét, de a saját gépből is fel lehet tölteni képet. Jobb eredményt kapunk, ha szöveges segítséget is adunk, pl. a visegrádi képhez odaírom, hogy Visegrád. A képpároknál az első mindig az általam feltöltött kép, a második pedig a találatok közül az, amit mint a legjobban hasonlót, kiválasztottam.

Az azonos képeket azonnal és pontosan kihozza a kereső. A hasonló képeknél nagyon sok találat van, válogatni kell belőlük. Ilyenkor jó, ha szöveges segítséget is adunk.

A többi Google keresőt itt gyűjtöttem össze:
http://arandria.multiply.com/journal/item/125/125

11 megjegyzés:

  1. Ennél a képnél az az érdekes, hogy a kereső kidobta az ugyanazon a fotózáson készült többi képet is.

    VálaszTörlés
  2. Érdekes, lehet kísérletezgetni:-) köszönöm

    VálaszTörlés
  3. Tényleg nagyon hasonló, mint két tojás :)))

    Nem tudtam, hogy feltöltött kép alapján is lehet keresni. Köszönöm szépen az információt, ki fogom próbálni.

    VálaszTörlés
  4. A Firefoxnak és a Chromenak is van olyan kiegészítője, amivel a neten bármelyik képre rögtön lehet hasonló képeket keresni.

    VálaszTörlés
  5. egy fiatal meg egy öreg tojás :)

    VálaszTörlés
  6. Mi a nevük ezeknek a kiegészítőknek?

    VálaszTörlés
  7. Na, ezt én is kipróbálom. :) Köszönöm!

    VálaszTörlés
  8. :( Nekem nem sikerült összerakni két képet. :(

    VálaszTörlés
  9. Próbáld valamelyik fényképszerkesztővel vagy rajzolóval. A Windows Paintje is alkalmas erre.

    VálaszTörlés
  10. Én úgy csináltam, hogy powerpointban egymás mellé tettem a két képet, nagyjából egyforma méretűre igazítottam, és utána csináltam egy képernyő kopit (alt+print screen). Ezt betettem egy képszerkesztőbe és jpg-nek mentettem. Képszerkesztővel egy lépésben is meg lehet csinálni, de én így egyszerűbbnek tartottam.

    VálaszTörlés