2011. június 23., csütörtök

Baumann Teréz - ki lehetett ő?




Tegnap a levélszekrényebe bedobva találtam egy fiatal lány fényképét. A hátlapra régies írással ez van írva: Baumann Teréz, meghalt 1935. VII. hó 23. 12 órakor. Élt 22 évet. A fényképész rányomta a pecsétjét, amire ez van írva: Tumpek mester műtermei, Paks, Tolna.
Fogalmam sincs, hogy ki és miért dobta pont az én levélszekrényembe, de szeretném visszajuttatni a családjához. Érdekes lehet ennek a fotónak a története. Három paksi Baumann-t találtam az interneten, mindhármuknak írtam, és most várom a választ. Ha valaki esetleg tud segíteni azt megköszönöm.

23 megjegyzés:

  1. szerintem tedd meg hatoslottón a számokat...7 , 12 , 19 , 22 , 23 , 35...ha nyersz felezünk..:)

    VálaszTörlés
  2. vagy keresd meg a sírját,valamit akar tőled,ez egy jel...(lehet,hogy túl sok filmet nézek?)...:D

    VálaszTörlés
  3. Hát, nem örülnék, ha az én levélszekrénybe bedobnának egy ilyen fotót. Kíváncsi vagyok, mire jutsz a nyomozással.

    VálaszTörlés
  4. Beírtam a Google-ba, elég sok találatot adott ki Baumann Terézre. Van olyan, ahol a Baumannék családfáját akarja valaki összehozni. De ez nem magyarázat arra, hogy egy ilyen régi fotót miért éppen a te levélszekrényedbe dobtak be.

    VálaszTörlés
  5. http://www.oroklet.hu/bent.php
    Magyarország összes temetőjét figyelembe véve, egyetlen egy Baumann Teréz elhunytat találtam, de sem a születési, sem a halálozási időpontok nem stimmelnek.

    VálaszTörlés
  6. Nagyon érdekes... A legvalószínűbb szerintem az, hogy valaki találta az utcán a közeletekben (másvalaki elejtette) és azt hitte a kép odatartozik a házba...

    VálaszTörlés
  7. Én is azt hiszem, hogy valahogy így történhetett. Egy ilyen képet nem lehet csak úgy a szemétbe dobni. Most itt a gond, hogy mit csináljak vele. Mindenesetre szegény Baumann Teréz biztosan nem gondolta volna, hogy így lesz megörökítve az emléke a cybertérben.

    VálaszTörlés
  8. Anna, köszönöm a segítségedet. Úgy nézem, hogy a zsidótemetők között néztél körül, a neve után én is úgy vélem, hogy vagy zsidó, vagy sváb lehetett. Én inkább a svábra tippelnék, mert Tolnában sok sváb élt, a legtöbbjüket a Rákosi-korszakban Németországba telepítették ki. Ha valóban így történt, elég nehéz lesz a nyomára jutni.

    VálaszTörlés
  9. Ha kicsit körbekérdezel a szomszédoknál, lehet kiderül valami...

    VálaszTörlés
  10. A Magyar Vöröskeresztnek van/volt egy keresőszolgálata...

    VálaszTörlés
  11. engem kiráz a hideg,ha ránézek a képre....nézd a szemét...persze lehet hogy a mester "megbuherálta" a fotót...:O...de akkor is fura kép....főleg,hogy egyszercsak megjelenik egy levélszekrénybe...:)

    VálaszTörlés
  12. Igen, az emberek általában mosolyognak a fényképeken. Itt a mosolynak nyoma sincs, egyenesen a szemünkbe néz, szomorúan, mintha akarna valamit. A "buherálást" nem tartom valószínűnek, akkoriban még nem volt photoshop , csak retusálás, annak pedig nyoma marad. 22 évet élt, lehet, hogy a kép készítésekor már nagy beteg volt.
    Eddig egyik paksi Baumann se válaszolt a megkeresésemre.

    VálaszTörlés
  13. Sváboknál nem ritka ez a vizes kék szem, tágra nyílt, mosolytalan tekintet.

    VálaszTörlés
  14. Beteges lehetett, ezt talán az is igazolja, hogy csak 22 évig élt.

    VálaszTörlés
  15. Szegény nő!
    Engem mindig elbűvölnek az ehhez hasonló régi fotók. Tele vannak titokkal. Egy élettörténet van mögötte minden örömével, bánatával. És igen...szomorú maga a gondolat is, hogy mindezt réges-rég magával vitte a sírba.

    VálaszTörlés
  16. Még mindig nálam van a kép, hiába írtam az összes paksi Baumann-nak, senkinek sem kellett.
    Azt találtam ki, hogy elküldöm a paksi múzeumba, tegyék bele a helytörténeti gyűjteményükbe.

    VálaszTörlés
  17. Ez remek ötlet. És nemes gesztus, hogy nem a kukában végzi Teréz.

    VálaszTörlés
  18. Igen, egy ilyen fényképet nem dob az ember csak úgy egyszerűen a kukába. Ezért is indítottam ezt a posztot.

    VálaszTörlés