2010. november 5., péntek

Észmegálló 12 - Margit-híd




Tegnap a Margit hídon jártam, most állítják fel a villamos felsővezetékét tartó oszlopokat, korhű kivitelben. Ez fogja tartani a közvilágítás lámpáit is (legalább valami jó is van a dologban, két oldalt megszűnik az oszlop-erdő), lefényképeztem, hogy milyen karokat terveztek ide. Tegnap még csak egy kar volt felszerelve, de már a többit is odakészítették, mind ilyen lesz. Nem lehetett volna a lámpát a vezetéktartó kar lehajló végére föltenni? Persze nem ilyen modernet, vannak historizáló lámpatípusok is.
Úgy tudom, hogy ez egy műemléki felújítás, azért is kerül ilyen horribilis összegekbe. Nem volt ott a műemlékeseknél senki, aki azt mondta volna, hogy ez talán mégsem ide való?
Érdekességként utánanéztem, hogy milyen volt a híd, amikor felépítették. Ideteszek egy korabeli képet is. Itt külön voltak a díszes lámpaoszlopok, és kétoldalt a most felszerelthez hasonló felsővezeték-tartók.

9 megjegyzés:

  1. VALAKI MEGINT JÓ NAGYOT KASZÁLT EZZEL A HÜLYESÉGGEL!

    VálaszTörlés
  2. Az túl egyszerű és túl szép lett volna. No és még a végén a villamos is beleakadhatna. Ezt pedig nem lehet felvállalni. A normális megoldáshoz pedig néha gondolkodni is kellene egy kicsit :)

    VálaszTörlés
  3. Nem lehet, hogy ez így ideiglenes? Én még bízom benne!

    VálaszTörlés
  4. Titokban én is ebben bízom. Álltólag 2 héten belül megnyitják a hidat, arra természetesen kell valami világítás, de majd csak valamikor jövőre lesz teljesen kész. Akárhogy is van, akkor is ronda.

    VálaszTörlés
  5. Igen. Én is hallottam a jó hírt...ha műemlék jelleggel újítják, akkor nem maradhat így és kész! :) Vagy beáruljuk őket Rádaynak! :))

    VálaszTörlés
  6. A BKV soha nem a praktikus megoldásokról volt híres. Az a lényeg, hogy a csókosok zsebe teljen!

    VálaszTörlés