2010. július 6., kedd

Ufót láttam

Nem repülő űrhajót kis zöld emberkékkel, hanem a szó eredeti értelmében véve, ismeretlen repülő tárgyat.
Vasárnap, június 4-én este 11 körül Erdőkertesen felnéztem az égre, és egy olyan erős fénypontot láttam, ami fényesebb volt az ég összes csillagánál. Nyugatról keleti irányban mozgott, amikor megláttam, a Nagygöncöl közelében járhatott, és a Cassiopeia csillagkép táján tűnt el. Meteor nem lehetett, mert annál sokkal lassabban mozgott, kb. 10 másodperc alatt tette meg a leírt pályát. Repülő sem lehetett, mert a nagy magasságban átrepülő gépek látszólagos sebessége ennél is lassabb, és a repülőknek villogó jelzőfényei is vannak, ennek pedig állandó fénye volt. Alacsony magasságban repülő gép fényszórója sem lehetett, mert hangot nem hallottam, ráadásul a fénypont tőlem távolodott, és ilyenkor a fényszóró fénye már nem látszik, mert hátra nem világít, csak előre. Végül elhalványodott és eltűnt. Felhő mögé sem kerülhetett, mert derült volt az ég.  Látta esetleg valaki még rajtam kívül?

5 megjegyzés:

  1. oh , olyankor mar nem szoktam csillogokat nezni , de valami katonai gep lehetett !!
    de lehet valaki megtallaja a rejtely ra !!

    VálaszTörlés
  2. Sajnos én sem láttam.
    Egy tippem lenne, talán műhold lehetett.

    VálaszTörlés
  3. Egy csillagász barátom is műholdra gyanakszik, ezt írta:

    Vannak nagyon fényes műholdak és a Nemzetközi Űrállomás (ISS), ami ilyent tud csinálni... Az ISS sokszor fényesebb mint a csillagok, Vénusszal hasonló fénnyel. Az Iridium műholdak pedig
    még fényesebbek lehetnek - de csak egy 20-30 km-es sávon a földfelszínen, ahova a nap fényét éppen tükrözi. Ez utóbbi ráadásul csak rövid időre látszik kifényesedni, és gyorsan elhalványul.
    Leginkább erre tudok gyanakodni...

    VálaszTörlés
  4. Én is láttam egyet jun 07 pénteken, épp szórakozottan, felnéztem hátha látok valami érdekeset, erre megláttam egy mozgó fénygömböt, fehér színű volt. Ny- K irányba mozgott, utána eltűnt egy felhőben. Az után pár másodperccel később D-É irányban újabb, vagy ugyan az azt nem tudom, kezdett mozogni. Eltűnt egy felhőben és megint meg jelent, ezt után újból eltűnt és a legközelebbi megjelenésekor kb. 5-szőr erősebben villant egyet, utána ment északra, ez után már nem láttam (eltakarta a ház).Ez volt a Tiszától nem messze.
    u.i: nagyobb volt mint egy csillag, mert szerencsére nem volt annyira felhős az ég.

    VálaszTörlés
  5. Találtam egy oldalt, ahol meg lehet nézni, hogy mikor melyik műhold van Budapest felett. Ennek alapján tudatosan néztem a Nemzetközi Űrállomás (ISS) átvonulását, nagyon látványos. Fényesebb a legragyogóbb csillagnál, a vékony felhőkön is átvilágít.
    http://www.spaceweather.com/flybys/search_results.php?lat=47.5&long=19.0833&offset=1&country=HU&state=Budapest&city=Budapest

    VálaszTörlés