2009. június 7., vasárnap

Díszvilágítást kapott a budapesti Szabadság híd




Készítettem néhány fényképet, hogy azok is láthassák, akik élőben nem tudják megnézni a főváros legújabb látványosságát. Véleményem szerint nagyon el van rontva: hivalkodó, méregdrága, és nem illeszkedik a városképbe. Befejezetlen hatást kelt, teljesen érthetetlen számomra, hogy miért maradt sötét a híd közepe, az alsó ívet és a pályatest vonalát miért nem világították ki. Minden új világítás fényesebb akar lenni az összes többinél, ez most is így lett. A LED-ek hideg fénye nagyon eltér az esti városképet meghatározó sárgás fényektől, de ha már a drága LED-eket választották, akkor érthetetlen számomra, hogy a zöld hidat miért nem zöld lámpákkal világítják meg.

18 megjegyzés:

  1. Gyönyörű lett....ám így már nem annyira romantikus fiatalon átandalogni egy szép nyári esten a Duna fölött :)

    VálaszTörlés
  2. Köszi. Eddig csak hallottam róla, most már láttam is.

    VálaszTörlés
  3. Szuper .:) nekem jobban tetszene ha középen is lenne égő :)

    VálaszTörlés
  4. Nekem is jobban tetszene! Egyetlen ésszerű magyarázatot találtam a sötét középre: olyan alacsonyra kellett volna szerelni a lámpákat, ahonnan a vandálok elérhetik, és nem akarták, hogy ellopják vagy összegrafitizzák. Persze ezt egy ráccsal is meg lehetett volna oldani.

    VálaszTörlés
  5. Nekem is tetszik, bár szerintem a sárgás fények jobban beleillettek volna a környezetbe. De tényleg gyönyörű így is. A közepén a fény hiányosságát pedig állítólagos műszaki hibával magyarázták.

    VálaszTörlés
  6. ...ez tényleg elég furán néz ki, hogy nem ér össze a fénysor.

    VálaszTörlés
  7. Nagyon szép! A 6-os vagy a 4-es villamos? Már nem is emlékszem!

    VálaszTörlés
  8. Ez a 49-es villamos, a 4-es és a 6-os járat két másik hídon, a Margit- és a Petőfi hídon megy át.

    VálaszTörlés
  9. Látszik, mily régen jártam arra!

    VálaszTörlés
  10. Nem hinném, hogy régebben, mint én Szabadkán!

    VálaszTörlés
  11. Múlt év januárjában jártam fent az Operaház fantomján a Madách Színházban, sajnos villamossal nem utaztam. Egyébként mikor jártál Szabadkán?

    VálaszTörlés
  12. Én is ezen gondolokdtam múltkor a Gellért hegyről nézve. Picit nyomi lett a közepe :(

    VálaszTörlés
  13. Elég régen voltam Szabadkán, lehet már 10 éve is. Kalocsán voltam egy konferencián, és utána volt egy egész napos buszos kirándulásunk a Szabadka - Zombor - Bezdán útvonalon.
    Hogy tetszett a Fantom? Engem a látvány, a díszletek, a jelmezek, a rendezés sokkal jobban megfogott, mint maga a zene. A musical műfajban most a Rómeó és Júlia a kedvencem.

    VálaszTörlés
  14. Megnézem majd élöben és akkor alkotok véleményt és köszi :))))

    VálaszTörlés
  15. Egy kicsit utánaolvastam a hátterének, hogyan készült ez a világítás. Közbeszerzési pályázatot írtak ki, mert ez kötelező, így aztán az adatok nyilvánosak. A pályázat a híd tartószerkezetének teljes hosszában való megvilágítására vonatkozott. Egyetlen egy ajánlat érkezett, az előzetesen becsült 180 millió helyett 240 millióért (plusz ÁFA). Ezt érvénytelennek nyilvánították, aztán tárgyalásra hívták az egyetlen vállalkozót, aki végül nagy kegyesen 200 millióért elvállalta. Az eredményt bárki megnézheti.

    VálaszTörlés
  16. Itt essünk a vizbe azt szeretnék !!!!!!!!!!!!!

    VálaszTörlés
  17. Találtam az én képeimnél sokkal profibb körpanorámát. Érdemes megnézni:
    http://album.reality.hu/panos/szabadsaghid/

    VálaszTörlés