2008. szeptember 1., hétfő

Tiltott találmányok

http://bdw.bd-t.net/index.php?option=com_content&task=view&id=147&Itemid=55
Egely György elgondolkoztató könyve, amit most olvastam el. Egy pár dolognak próbáltam utánajárni, és nem tudtam a szerzőt ferdítésen, hazugságon kapni. A hivatkozások léteznek, a könyvben említett találmányok, szabadalmak megtalálhatók, kutathatók. Tesla transzformátorával régebben saját magam is játszottam, amikor egy villamos laborban dolgoztam, hatalmas szikrákat lehetett vele létrehozni, egy más beállítással pedig aura-fényképeket tudtam készíteni.
Egy idézet a könyvből:
A tudománytörténet legszomorúbb tanulsága az, hogy az intézményes tudomány nem termékeny, amikor friss, új ötleteket kellene megfogalmazni, kitalálni - ennek éppen az ellenkezője igaz. A már meglevő és működőképes ötleteket, újdonságokat inkább legázolja, csak ne kelljen szembenézni a korábbi végzetes tévedésekkel. Az intézményes tudomány csak akkor lenne működőképes, ha az alulról és kívülről jövő ötleteket is képes lenne befogadni. De nem ez a helyzet. Az a tapasztalat, hogy minél alapvetőbb, minél fontosabb fogalmat kezdünk megkérdőjelezni, annál ellenségesebb az intézményrendszer, felszínesebb és szakmailag igénytelenebb, viszont emberileg annál keményebb az ellenállása. Sok esetben az ellenállás hisztérikus - mint például az energia, az impulzus, a töltés, a tér struktúrája, az elektrodinamika kiterjesztése, az atommag szerkezete és működése -, a rendszer a vita elfojtására azonnal hatalmi eszközökhöz folyamodik. Látjuk, hogy a kemény diktatúrák összes ismérvét megtaláljuk a természettudomány intézményeiben vegytiszta formában. A teljes sajtócenzúra, a személyes gondolkodási szabadság hiánya, a retorziók teljes skálája - mind előfordul a természettudomány mint intézmény esetében.


11 megjegyzés:

  1. Köszi, letöltöm. Én egy konkrét példát tudok erre, ez pedig Béres Ferenc esete a Béres-cseppel. Annak idején, amikor még Kisvárdán élt és dolgozott, éjnek idején ment a családért a nagy fekete kocsi, mindenkinek útlevél, hogy hagyják el az országot. Volt bátorsága és elszántsága a kitartáshoz. Ezt egy szolnoki előadásán mesélte az "öreg", de a férjem szüleinek volt kertszomszédja, így azt mondhatom, hogy viszonylag hitelesek a forrásaim. Üdv' Anna

    VálaszTörlés
  2. Mem furcsa az, hogy Egelynél minden tiltott, és titokzatos?
    A szomorú, hogy ebből él.

    VálaszTörlés
  3. Nemcsak Egelynél furcsa és titokzatos minden, hanem a világ ilyen. A "legális" tudomány határainál is furcsává és titokzatossá válik minden, gondolj a szub-elemi részecskékre vagy a világegyetem szerkezetére. Ő csak összeszedte és összefoglalta azokat a dolgokat, amiknek egyébként bárki utánajárhat. Az meg szerintem nem szomorú, hogy valaki könyvet ír a kutatásairól és abból él, inkább dicséretes. Olvasd el a könyvet, semmit nem nyilatkoztat ki, csak kérdéseket fogalmaz meg és próbál rá lehetséges válaszokat adni, a tévedés jogát is fenntartva.

    VálaszTörlés
  4. Teljes mértékben igazad van. Emlékszem ifjúkoromból, a gömbvillám volt talán az első olyan téma, amit feldolgozott. Már akkor is sokaknak nem tetszett, aztán kiderült, hogy mégis csak van gömbvillám. De lehetne sorolni.

    VálaszTörlés
  5. A világot ilyenné teszik a sarlatánok. Mert ugye, ki ne lenne vevő a titokzatosságra és a hivatalos tudomány megkérdőjelezésére.
    A könyvet már régen olvastam. Egely helyenként hozzáad, máshol elvesz /szája íze szerint/ a titokzatos történésekhez, hogy elképzeléseit alátámaszthassa.
    A neten utána lehet nézni a dolgainak.

    VálaszTörlés
  6. Tiszteletben tartom a véleményedet, tényleg nem kell mindent elhinni. Én is szkeptikusan álltam először a dologhoz, de próbáltam egy-két dolognak a neten utánajárni, és nem találtam bizonyítékot a ferdítésre. Könnyen rámondjuk valakire hogy sarlatán, sokan is vannak, de azt nem lehet mondani, hogy mindenki az, aki másként gondolkodik mint a nagy átlag. Engem leginkább a bulvárlapok egész oldalas hirdetéseiben egészséges életet adó étrendkiegészítőket, nagyobb mellet, nagyobb hímtagot, kopaszság elmúlását, gyors lefogyást és hasonlókat igérő csodaszereket reklámozók irritálnak.

    Az energiáról meg az jutott eszembe, hogy Einstein képletét az e=m*c2-et a "hivatalos" tudomány sem vonja kétségbe. A Föld vagy a Naprendszer mozgási energiája is kiszámolható, annyi nulla talán nincs is, amennyivel le lehetne írni. Ebből pedig az következik, hogy irdatlan energiatengerben élünk, és nem biztos, hogy csak a nukleáris technika tudja ezt az energiát rendkívül rossz hatásfokkal és súlyos radioaktív szennyezéssel kiszabadítani.

    VálaszTörlés
  7. Szerintem van benne valami, és amúgy sem káros, ha az ember elgondolkodik kicsit, legfeljebb nem mindent hiszek el :-)))

    VálaszTörlés
  8. A Béres-csepp kapható, sőt agyon is reklámozzák, szedi is a nép, de kevés kivételtől eltekintve nincs semmi látszatja a köznép egészségére. Valahogy úgy van, mint a szintén csodaszernek kikiáltott nemtommilyen hajszesz (így múlik el a világ dicsősége, elfelejtettem a nevét is, csak arra emlékszem, istentelen büdös volt, és még csempészték is annak, aki megfizette..), ami talán pár száz emberen ha segített.
    Tehát igenis jogos, ha nem kiáltunk ki eszetlenül minden kotyvalékot gyógyszernek, csodaszernek. A laboratóriumi/kilinikai vizsgálatokra szükség van, és még a laborok is melléfognak olykor - lásd Contergan bébik, stb...

    VálaszTörlés